ille sparegris

Sådan markedsfører du din kro med muleposer

wef45

Måske har du en kro eller et brand som begynder at mærke sin fremgang; men det er stadig et lille navn. Du kan mærke at du er nødt til at slå til snart, fordi dette her er muligheden for at du kan komme mere ud til folk, brede dit brand og få en større kundeskare. 

Nogle vil sige at du skal tænke taktisk og praktisk, og det skal du netop også. Svaret på hvad du kan gøre i din nuværende position, er at udnytte dine nuværende kunder til din fordel, men uden de opdager det eller tænker over det.

blank mulepose

En fordel for jer begge

At udnytte folk er jo set ned på, og derfor kan du i stedet ty til ideen om tjeneste for tjeneste. Dine kunder har købt en hel masse ting, og skal nu hjem med det. Det er uhandy. Ikke alle har en bærepose eller rygsæk med sig, og det er her at du fremlægger svaret på dit eget spørgsmål, en mulepose. 

Ved at investere i muleposer får du en ekstra vare du kan slynge over disken, som hjælper dine kunder med at få varerne hjem, men bedre endnu ved at anskaffe dig nogle med dit eget brand på ydersiden, så bliver dine kunder omvandrende, glade reklameskilte, der kan vise dit foretagende rundt. 

Rig sparegris

Godt samtaleemne

Du kender nok samtidig også den klassiske scene hvor man møder en ven og sidder på en bænk i solen. Man siger hej og muleposen med nogle småting – ikke nødvendigvis varer fra din butik – i lægges på skødet. Her kommer kommentaren; ”Ej en lækker pose!” og din tidligere kunde vil som svar hertil give vennen ret og fortælle vedkommende at den fik hun fra dig og din butik.

Her går reklamen fra at være den lille pose til pludselig også at blive word-of-mouth, hvilket mange mener, er en vigtig nøgle i branding, endda måske den vigtigste. 

Det er af grunde som disse at det kan være en mega god idé at udnytte din situation til at investere i muleposer så du kan få flere kunder. 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *